FORM Ba - FORM Bs BİLDİRİMLERİNE DAHİL EDİLMEYECEK BELGELER
543 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile Gelir İdaresi Başkanlığı, Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dahil edilmesi gereken mal ve/veya hizmet alış/satışlarına ilişkin bilgileri ilgili kurumlardan elektronik ortamda temin ettiği takdirde, resmi internet sitesinde (www.gib.gov.tr) yayımlayacağı duyuru ile bu bilgilerin bildirimlere dahil edilme zorunluluğunu kaldırmaya yetkili kılınmıştır. Bu kapsamda, Gelir İdaresi Başkanlığı ilgili kurumlardan temin edilmeye başlanılan;
a) İthalat işlemlerine ilişkin belgelerin,
b) Kira ödemelerine ilişkin belgelerin,
c) Sigorta poliçelerinin,
d) Sigorta komisyon gider belgesinin,
e) Elektronik ürün senedinin (ELÜS),
1/2/2024 tarihinden itibaren verilmeye başlanacak olan 2024/1 dönemine ait Form Ba ve Form Bs bildirimlerinden başlamak üzere, Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dahil edilmesi zorunluluğunun kaldırılmasını uygun görmüştür.
Ayrıca aşağıda yer verilen Tebliğ düzenlemeleri de aynen devam etmektedir:
a) 381 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile yapılan düzenleme uyarınca Noterlerin, Kanunlarına göre vermiş oldukları noterlik hizmetlerini Bs formu ile bildirilmelerine gerek bulunmamaktadır. Aynı şekilde, noterlerde yaptırılan işlemlerin de Ba formu ile bildirilmesine gerek bulunmamaktadır.
b) 396 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde yapılan açıklamalar uyarınca Vergi Usul Kanunu kapsamında elektronik belge olarak düzenlenen belgeler, 2021 yılının Temmuz ayına ilişkin dönemden itibaren Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dahil edilmeyecektir.
c) Yine 396 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ile yapılan düzenleme çerçevesinde, döviz alış-satışı yapan mükellefler ile yetkili müessese izin belgeli ve altın borsasına üye olup kıymetli maden alış-satışı ile uğraşan mükellefler, belirli miktarın üzerindeki alış-satış bilgilerini Maliye Bakanlığına bildirmek zorunda olduklarından, bu işlemlerini ayrıca Ba ve Bs bildirim formlarıyla bildirmelerine gerek bulunmamaktadır. Ancak, bu kurumlar, diğer belgelere dayalı olarak yaptıkları mal ve hizmet alım/satımlarını genel esaslar çerçevesinde Ba-Bs formları ile bildirmek zorundadırlar.
Diğer taraftan, bilanço esasına göre defter tutan mükelleflerin, döviz büroları ve yetkili diğer kuruluşlardan yapmış oldukları döviz alış-satışlarını Ba ve Bs bildirim formlarına dahil etmelerine de gerek bulunmamaktadır.
Saygılarımızla,
SİNERJİ
Bağımsız Denetim
Danışmanlık ve Yeminli
Mali Müşavirlik Ltd. Şti.