TÜM ALIŞ VE/VEYA SATIŞLARI KDV HARİÇ 5.000 TL’NİN ALTINDA KALAN VEYA ELEKTRONİK BELGE OLARAK DÜZENLENEN BELGELERDEN OLUŞAN MÜKELLEFLERİN BOŞ FORM BA / FORM BS BİLDİRİMİ VERME ZORUNLULUĞU KALDIRILDI
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği'nde (Sıra No:396) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No:543) ile iş yükünün azaltılması amacıyla, bildirim verme yükümlülüğü bulunan ancak tüm alış ve/veya satışları (KDV Hariç) 5.000 TL’nin altında kalan veya elektronik belge olarak düzenlenen belgelerden oluşan mükelleflerin Form Ba ve/veya Form Bs bildirimlerini boş olarak vermelerine yönelik uygulamaya Ocak/2023 dönemine ilişkin olarak verilecek bildirim formlarından başlamak üzere son verilmiştir. Bu kapsamda söz konusu mükelleflerin “Ba/Bs bildiriminde beyan edilecek bilgim bulunmamaktadır” kutucuğunu işaretlemelerine gerek kalmamıştır.
Öte yandan bahsolunan Tebliğ ile Gelir İdaresi Başkanlığına, Form Ba ve Form Bs bildirimlerine dahil edilmesi gereken mal ve/veya hizmet alış/satışlarına ilişkin bilgileri, ilgili kurumlardan elektronik ortamda temin ettiği takdirde, resmi internet sitesinde (www.gib.gov.tr) yayımlayacağı duyuru ile bu bilgilerin bildirimlere dahil edilme zorunluluğunu kaldırmaya yetki verilmiştir.
Örnek :
Form Ba ve Form Bs bildirimi verme yükümlülüğü bulunan C firmasına, 2023/Şubat döneminde D firması tarafından elektronik ortamda düzenlenen 4 adet belge tutarı toplamı KDV hariç 4.000 TL, kâğıt ortamda düzenlenen 3 adet belge tutarı toplamı ise KDV hariç 2.500 TL’dir. Ayrıca, C firmasınca aynı dönemde E firmasına elektronik ortamda düzenlenen 2 adet belge tutarı toplamı KDV hariç 6.000 TL’dir. İlgili ayda C firmasının bildirimlere konu başka bir alım-satımı olmamıştır.
Bu durumda, C firmasının 2023/Şubat dönemi Form Ba bildiriminde, D firmasınca elektronik ortamda ve kâğıt ortamında düzenlenen belgelerin KDV hariç toplam tutarı olan (4.000+2.500) 6.500 TL’nin Tebliğde belirtilen haddi geçtiği göz önünde bulundurulduğunda, sadece kağıt ortamında düzenlenen 3 adet belge tutarı toplamı olan KDV hariç 2.500 TL’nin bildirime dahil edilmesi, elektronik ortamda düzenlenen belgelerin ise bildirime dahil edilmemesi gerekmektedir.
Diğer taraftan C firmasının, E firmasına 2023/Şubat döneminde yaptığı satışlara ilişkin düzenlenen belgelerin tamamının elektronik ortamda düzenlenmesi nedeniyle Form Bs bildirimi vermesine gerek bulunmamaktadır.
Saygılarımızla,
SİNERJİ
Bağımsız Denetim
Danışmanlık ve Yeminli
Mali Müşavirlik Ltd. Şti.